مشاوره رایگان

20 مدرسه برتر طراحی مد در جهان

فهرست مطالب

صنعت مد، تجارتی با رقابت بالا است و به همین دلیل تنها بهترین‌ها آن را می‌سازند. این مسیری است که خلاقیت، اشتیاق، انضباط و شجاعت در آن به شما کمک زیادی می‌‌کند، با این حال برای تبدیل شدن به یک طراح بزرگ مد علاوه بر این‌ها به دانش و مهارت‌های طراحی قوی نیاز دارید. اینجا همان جایی است که دانشکده‌ های طراحی مد وارد می‌شوند. تحصیل در مؤسسه‌ ای با پیشینه تثبیت‌شده در صنعت مد و طراحی به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را توسعه دهید. شما در مدارس طراحی مد از اساتید و سایر افرادی که سال‌ها تجربه و بینش عملی دارند، چیزهای زیادی می‌آموزید.

تحصیل در رشته طراحی مد

تحصیل در زمینه طراحی مد به شما کمک می کند تا همه چیز را در مورد تاریخچه آن، تغییرات منسوجات، طراحی و طراحی لباس، رویدادهای حوزه مد، یا مدیریت یک خانه مد درک کنید.  طراحی عمومی و تخصصی،  اصول هنرهای تجمسمی، تاریخ هنر، تاریخ و جزئیات دنیای مد، مطالعه فرهنگ و هنر فولک و… بخش‌های مهمی از تحصیل در این رشته محسوب می‌شود. دانشجویان دوره‌های طراحی مد همچنین جزئیاتی در مورد طراحی به کمک کامپیوتر می‌آموزند. این بخش  برای آن است که بتوانند طرح های نوآورانه و خلاقیت خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند.

طراحی مد، یک حوزه میان رشته‌ای

دوره‌های آکادمیک طراحی مد، با هدف کسب مهارت‌های فنی و فرهنگی، روش‌شناسی پژوهشی و طراحی برگزار می‌شود. دانشجویان در این دوره‌ها، به کمک مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی، به هویت خلاق شخصی در مواجه با واقعیت‌های تولید و بازار کار دست خواهند یافت.

طراحی مد، به عنوان یک رشته تحصیلی آکادمیک از بسیاری از رشته ها، از جمله تاریخ، تجارت، تصویرسازی و فناوری استخراج می‌شود. این رشته، از بعد هنری، با فرهنگ در هم آمیخته است. طراحان مد، لباس‌ها را بر اساس تقاضای مصرف‌کننده یا دیدگاه خلاقانه‌ خود تولید می‌کنند. مصرف‌کنندگان نیز به این طرح‌ ها پاسخ می‌دهند. آن‌ها با این عمل، جریان‌های جدیدی را به وجود می‌آورند.

20 آکادمی برتر طراحی مد

انتخاب آکادمی مناسب برای تحصیل در رشته طراحی مد، مانند سایر رشته‌‌های هنر از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه، لیست بیست آکادمی برتر جهان در رشته طراحی مد را مشاهده خواهیم کرد. این آکادمی‌ها، در سال 2021 و توسط مجله CEOWORLD انتخاب شده‌اند. موسسه فناوری مد (FIT) توسط این مجله به عنوان بهترین مدرسه مد در جهان برای سال 2021 معرفی شده است. پس آن، کالج مد لندن، کالج هنرهای رسانه و طراحی وستفال در دانشگاه درکسل به ترتیب به عنوان بهترین مدرسه مد در جهان معرفی شده‌اند.

لیستی از بهترین‌ها

همچنین مدرسه معتبر هنر، طراحی و معماری – دانشگاه آلتو (شماره 4) و سنترال سنت مارتینز (شماره 5) این لیست بودند. مدرسه طراحی پارسونز (شماره 6) و موسسه آموزش عالی مارانگونی (شماره 7) را به خود اختصاص دادند. جایگاه‌های 8، 9 و 10 متعلق به کالج مد بنکا، موسسه ملی فناوری مد دهلی نو و کالج هنر و طراحی ساوانا است.

دانشکده طراحی در کالج سلطنتی هنر مقام  11 را به خود اختصاص داد. موسسه طراحی مد دانشگاه دوسلدورف در مرتبه 12 و آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا آنتورپ مرحله 13 قرار گرفتند.  دانشکده مهندسی، طراحی و هنر شنکر رتبه 14 را در رتبه بندی مجله CEOWORLD از بهترین مدارس مد در جهان برای سال 2021 کسب کرد.

پولیمودا فلورانس در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و پس از آن دانشگاه وست مینستر شانزدهم، ازموند پاریس هفدهم، دانشگاه هنرهای خلاق (UCA Rochester) (هجدهم)، و موسسه Art EZ Art Arnhem در رتبه نوزدهم قرار گرفتند. کالج استفنز در کلمبیا میسوری  نیز از بین 100 مؤسسه برتر مد در جهان برای سال 2021، در رتبه بیستم قرار گرفت.

اگر شما قطعا می‌دانید که صنعت مد جایی است که به آن تعلق دارید، دوره‌های طراحی مد می‌تواند برای شما سازنده باشند. این دوره ها، راهی مناسب برای یادگیری مهارت‌های عملی مانند الگوسازی، پارچه‌شناسی، تصویرسازی مد و جنبه تجاری در اختیارتان قرار می‌دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp