مشاوره رایگان

مراسم مت گالا 2022

فهرست مطالب

مت گالا، رویدادی فرهنگی است که هر ساله اولین دوشنبه ماه مه با میزبانی مجله ووگ برگزار می‌شود. این مراسم برای اولین بار در سال 1948 از سوی یک روزنامه نگار به نام النور لمبرت برگزار شد. مت گالا، جشن مد است که به افتخار مؤسسه لباس‌های موزه هنر متروپولیتن و افتتاحیه نمایشگاه بهاره آن برگزار می‌شود. در این مراسم از برترین نام‌های هالیوود و مد دعوت می‌شود تا با طراحان برتر امروزی کار کنند و مجموعه‌ای بسازند که با موضوع انتخاب شده مطابقت داشته باشد. مت گالا با نام رسمی مرکز لباس آنا وینتور (به نام سردبیر Vogue) که یکی از اعضای هیئت مدیره بوده، برگزار می‌شود. 

 مت گالا، همیشه یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهای مد و سلبریتی ها را تشکیل می‌دهد. این مراسم که اغلب «اسکار مد» نامیده می‌شود، بزرگ‌ترین نام‌های را به خود جلب می‌کند. افراد شرکت‌کننده در این مراسم طبق یک تم خاص لباس می‌پوشند و معمولاً آثاری سفارشی از تأثیرگذارترین طراحان مد جهان را به تن می‌کنند. مت گالا سابقه طولانی در ایجاد لباس‌ های به یاد ماندنی دارد که در سراسر جهان دیده می‌شوند. این جشنی است که سلبریتی ها آرزوی دعوت‌شدن به آن را در سر می پرورانند و به هیچ‌وجه فرصت حضور در آن را از دست نمی‌دهند.

مراسم مت گالا

مت گالا 2022

مت گالا معمولا همیشه در اولین دوشنبه ماه می برگزار می شود. جشن سال گذشته، با موضوع «در آمریکا: واژه‌نامه مد»، به دلیل کووید-19 پس از اعلامیه‌های لغو مختلف در سال 2020، تا سپتامبر به تعویق افتاد. مراسم مت گالا 2022 تقویم عادی خود را از سر گرفت. تم امسال «در آمریکا: گلچین مد»، بخش دوم از یک داستان عجیب و غریب یک ساله درباره ارتباط و قدرت مد آمریکایی بود. زرق و برق لباس، یک ویژگی مهم برای لباس‌ های امسال محسوب می‌شد.

 

معرفی تم مت گالا 2022

در این مراسم اندرو بولتون، سرپرست مؤسسه لباس موزه هنر مدرن، بر فراگیری در مد تمرکز داشت. “چه کسی قرار است آمریکایی شود؟” سوالی بود که در نمایش بهار/تابستان 2020 پرابال گورونگ مطرح و در مراسم مت گالا 2022 نیز به آن پرداخته شد. این تم که دوره زمانی بین 1870 تا 1890 را دنبال می‌کند، از شرکت‌کنندگان خود خواست که عظمت – و شاید دوگانگی- عصر طلایی نیویورک را تجسم کنند.

این دوران به صنعتی شدن بزرگ معروف است و افرادی مانند جان دی راکفلر، جی پی مورگان و کورنلیوس واندربیلت را در نقشه قرار داده است. رونق بی‌سابقه و تغییرات فرهنگی قابل توجه‌ای در این دوره زمانی رخ داد. لامپ و تلفن اختراع شد، دستمزدها، آسمان‌خراش‌ها و ثروت‌ها سر به فلک کشید.

مت گالا 2022

لباس مهمانان مراسم مت گالا

این مقاله، در ادامه به بررسی لباس مهمانان مراسم مت گالا در سال 2022 خواهد پرداخت. میهمانان سعی کرده بودند که به خوبی تم برنامه را که زرق و برق و ویژگی‌های دوره زمانی ذکرشده بود، رعایت کنند. کیم کارداشیان، جی‌جی حدید، کیتی پری، جرد لاو، اریک آدامز، کارا دلوین، بد بانی، لیزو، بیلی آیلیش و… بخشی از دعوت شدگان این دوره از مت گالا بودند.

اما کورین

اما کورین، بازیگر انگلیسی با جواهرات سفارشی Miu Miu و Cartier در این مراسم ظاهر شد. او به مجله ووگ گفت که برای من لباس ها یک زره و  قصیده برای بیان شخصی و فردیتم محسوب می‌شوند. همکاری نزدیک با هری لمبرت، میو میو و کارتیه برای خلق ظاهری که از نظر بصری سفری را که در آن هستم، در بر می گیرد، بسیار قدرتمند است.

 
اما کورین در مت گالا

کارا دلوین

کارا دلوین در کت و شلوار قرمزی با طراحی برند دیور در مت گالا 2022 حضور داشت. او با کت و شلوار قرمز Dior Haute Couture و یک عصای دوران ویکتوریا درخشش بی‌نظیری به مراسم  بخشیده بود. دلوین همچنین  با چشم‌هایی که با پولک‌های طلایی تزئین شده بود و یک مانیکور به همان رنگ تم این دوره را رعایت کرد.

کارا دلوین در مت گالا 2022

وینی هارلو  

وینی هارلو مدل کانادایی  برای شرکت در بزرگترین شب مد یک لباس مینی سفید از طراح هلندی آیریس ون هرپن پوشید. این لباس با شکلی شبیه به گل ارگانزای سفید در جلو و پشت تزئین شده بود. در وسط این دو تزیین، یک  تکه دوزی مشکی بزرگ با الهام از تصاویر ایلیاتی و قبیله‌ای بود که به صورت پیچک مانند یک شاخه در جلوی لباس امتداد داشت.

وینی هارلو در مت گالا

جی‌ جی حدید

این مدل آمریکایی در لباس  ورساچه، چکمه‌های رکابی نوک تیز و مایل به قرمز براق و لباس چرمی چسبان در مت گالا ظاهر شد. این مدل، در حال ورود به موزه هنر متروپولیتن با لباس تمام قرمز ورساچه می‌درخشید. یک لباس  بورگوندی استخوانی روی یک کت شلوار لاتکس تنگ با یک کت ابریشمی بزرگ پوشیده شده بود. جی جی این ظاهر را با یک جفت چکمه چرمی بلند تا زانو و نگین های مشابه دور گردنش تکمیل کرد.

کایلی جنر در مت گالا 2022

کایلی جنر

کایلی جنر مدل آمریکایی در لباسی متفاوت بالهام گرفته از آخرین طراحی لباس  ويرجيل ابلاه ظاهر شد. لباس او از لباس عروسی با توری شبیه  کلاه بیس‌بال تشکیل شده بود. این لباس عروس، یک دامن توری کامل و یک تی شرت مشبک با لوگوی مارک “Off” در قسمت نیم تنه داشت. جنر به جای یک شال عروسی سنتی، یک کلاه بیسبال رو به عقب بر سر داشت که با نقاب مینی و نقوش گلدار تزئین شده بود.

کایلی جنر در مت گالا 2022

بد بانی

 این  خواننده رپ پورتوریکویی با ظاهری سفارشی که توسط ریکاردو تیسی از Burberry طراحی شده بود، تم عصر طلایی را به روش خاص خود پذیرفت. بانی گفت: من درباره آنچه در دوران طلایی در کشورم، در پورتوریکو می‌گذرد، تحقیق کردم. او و تیسی در نهایت به تصاویری از کشورش در آن دوره اشاره کردند که در آن زنان یقه‌ های پف کرده و مردان کت و شلوارهای دوخت می‌پوشیدند. بانی اضافه کرد: ما در این لباس، ظاهر مردانه را با زنانه ترکیب کردیم.

بد بانی در مت گالا 2022

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp