دپارتمان طراحی لباس
خانه » دپارتمان های آموزش طراحان مد » دپارتمان طراحی لباس
دپارتمان طراحی لباس
دپارتمان طراحی لباس شامل موضوعاتی همچون طراحی فیگور، اصول طراحی لباس، رنگ شناسی، کالکشن سازی، طراحی لباس تئاتر، سنما، تلویزیون و .. است. هنرجو با شرکت در این دوره ها با اصول طراحی لباس و مباحث پیرامون آن به صورت کامل آشنا خواهد شد. مباحث دیگر همچون تربیت مدرس مد، خبرنگار مد، زبان تخصصی فشن و مانند این نیز بخشی از فعالیتهای دپارتمان طراحی لباس موسسه طراحان مد محسوب میشود. این حوزههای تکمیلی در روند طراحی لباس از اهمیت فراوانی برخوردارند. به عنوان مثال در بخش رسانه و خبر میتوان به اهمیت قرار گرفتن در معرض رسانهها برای پویایی روند مد اشاره کرد. ارزیابی مجموعهها توسط رسانه، یکی از راههایی است که طراح برای ایجاد یک جریان به آن نیازمند خواهد بود.
ویژگیهای دپارتمان طراحی لباس
ویژگی اصلی دپارتمان طراحی لباس، تلفیق خلاقیت و نوآوری در راستای نیازها و خواسته های مشتریان و صاحبان صنعت است. هنرجویان این دپارتمان از مقدمات طراحی لباس، رنگ شناسی تخصصی و پارچه شناسی تا طراحی کالکشن و ارائه پورتفولیوی حرفهای آموزش میبینند. آنها میتوانند با تکمیل آموزشهای لازم وارد بازار کار شوند یا نام تجاری خود را راهاندازی کنند. چشمانداز موسسه برای آینده، ورود به عرصه های بینالمللی و تطابق دروس دورهها با سرفصلهای استاندارد جهانی در کنار نگرشی بومی و ملی به آنها خواهد بود.
مد و فشن به عنوان یک هنر- صنعت، بخش مهمی از جریان اقتصادی و فرهنگی هر کشوری را شامل میشود. مد ممکن است در یک جامعه بسته به سن، شغل، طبقه اجتماعی، شرایط اقتصادی و جغرافیایی افراد تغییر کند. طراحی لباس به عنوان بخش اصلی جریان مد مطرح است. طراحان لباس کسانی هستند که مد را خلق میکنند. آنها به ایجاد سبکهایی میپردازند که با پذیرفتهشدن و حمایت مصرفکننده تبدیل به مد می شود. طراحان با تغییر عناصری مانند خط، شکل، رنگ، پارچه و جزئیات و ترکیب آنها با یکدیگر، خلاقیت های جدید ایجاد میکنند. دپارتمان طراحی لباس در موسسه طراحان مد، با هدف آموزش هنرجویان در حوزههای مرتبط با طراحی لباس شکل گرفته است.

دورههای دپارتمان طراحی لباس
- طراحی فیگور
- طراحی لباس مقدماتی
- رنگ شناسی تخصصی لباس
- کالکشن سازی و پورتفولیو
- جنسیت سازی پارچه ها
- طراحی لباس تاتر، سینما و تلویزیون
- پارچه شناسی
- سبک شناسی مد
- طراحی لباس مفهومی
- تربیت مدرس
- زبان تخصصی مد
- خبرنگاری مد و رسانه
- استانداردسازی
- دیجیتال پینتینگ و ایلاستریتور
- استایلینگ
- پورتفولیو دیجیتال
- کنکور عملی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس

دلایل مهم راهاندازی دپارتمان
- هدایت هنرجویان به آموزش حرفهای در زمینه طراحی لباس
- کمک به هنرجویان برای پیدا کردن هدف و مسیر پیشرفت در این رشته در آینده
- راهنمایی هنرجویان جهت ورود به بازار کار
- آمادهسازی هنرجویان جهت ورود به دانشگاه و مراکز فعالیتهای خارجی
- ارتقاء سطح خلاقیت در میان افرادی که علاقهمند به رشته طراحی لباس هستند.

مخاطبین این دپارتمان چه کسانی هستند
- علاقهمندان به حوزه مد و لباس و طراحی
- دانشجویان دانشگاهها در رشتههای مرتبط با مد و فشن
- مدرسین و استادان در حوزه مد و لباس
- خیاطان، مزون داران و طراحان واحدهای صنعتی