دوره دیجیتال پینت

نقاشی دیجیتال نوعی هنر نوظهور است که در آن تکنیک‌های سنتی نقاشی (مانند آبرنگ، روغن، آبرنگ و …) با استفاده از رایانه، تبلت دیجیتالی و قلم و نرم‌افزار به کار می‌رود.  در نقاشی دیجیتال، هنرمند از تکنیک‌های نقاشی برای ایجاد تصویر مستقیماً روی رایانه استفاده می کند. دوره دیجیتال پینت، به آموزش نقاشی و طراحی از بدن، چهره، جنسیت سازی و سایه پردازی لباس تحت نرم افزار sketchbook می‌پردازد.

ویژگی‌های دیجیتال پینت

نقاشی دیجیتال هنری مستقل محسوب می‌شود که از دستکاری دیجیتالی عکس‌ها متمایز است. در حالی که عناصر عکاسی ممکن است در نقاشی های دیجیتال گنجانده شوند، اما عکس‌ها، اساس یا منبع اصلی آنها به حساب نمی‌آیند. هنرهای زیبا، هنر خلاقانه است، به‌ویژه هنرهای تجسمی که محصولات آن عمدتاً یا صرفاً به دلیل محتوای تخیلی، زیبایی‌شناختی یا فکری‌شان قابل‌ توجه هستند. نقاشی دیجیتال می‌تواند در این گروه قرار گیرد اما پیش از آن باید به درستی جا بیفتد. این نوع نقاشی، به عنوان شکل جدیدی از هنرهای تجسمی، رسانه‌ها را به کلی زیر و رو کرده است.

دیجیتال پینت، رسانه جدیدی است که به ما امکان خلق آثاری زیبا بدون استفاده از رنگ، قلم و جوهر را می‌دهد.  خلق نقاشی دیجیتال هنوز هم نیازمندهمان مهارت‌ها و تکنیک‌های نقاشی سنتی نیاز است. شما نمی‌توانید فقط با یک کلیک، اثر هنری خلق کنید، اما از بسیاری جهات نیز این نوع نقاشی، آسان‌تر از شیوه دستی است. گزینه «لغو» و بسیاری از تغییراتی که با کلیک انجام می‌شود، این آزادی را به نقاشان دیجیتال می‌دهد که سریع‌تر کار کنند، آزادانه اشتباه کنند و رویکردی تجربی و خودانگیخته‌تر به کار خود داشته باشند. شرکت در دوره دیجیتال پینت برای هنرمندان مختلف، امکان ایجاد آثاری خلاقانه‌تر با سرعت بیشتر و محدویدت کمتر را فراهم خواهد کرد. 

 

دوره دیجیتال پینتینگ طراحان مد

مزایای نقاشی دیجیتال

نقاشی دیجیتال، این امکان را  به شما می‌دهد که مستقیما روی رایانه نقاشی کنید. این شکل از نقاشی دارای مزایای زیادی است. نیاز به مواد و ابزار مختلف ندارد و می‌توانید در کوچک‌ترین فضا آن را انجام دهید. این تکنیک، بسیار سریع‌تر  انجام می‌شود، زیرا لازم نیست منتظر خشک شدن رنگ ماند. این به شما امکان می‌دهد سریع‌تر و خلاقانه‌تر کار کنید. جعبه نقاشی دیجیتال، حاوی ابزارهایی است که خارج از کامپیوتر وجود ندارند. استفاده از این ابزارها، نقاشی دیجیتال را از غیر دیجیتال متمایز می کند

شما می توانید از ابزارهای دیجیتال قدرتمند برای خلق روش‌های کاملاً جدید کار استفاده کنید. تنها چیزهایی که برای شروع نقاشی دیجیتال به آن نیاز دارید یک تبلت گرافیکی و نرم افزار نقاشی انتخابی شماست. شما با استفاده از این روش، می‌توانید یک اثر هنری کلاسیک را شبیه‌‌سازی کنید یا چیزی کاملاً متفاوت خلق کنید. دوره دیجیتال پینت، این امکان مهارت در این حوزه را برای علاقمندان ایجاد خواهد کرد.

دوره دیجیتال پینتینگ طراحان مد

سرفصل‌های دوره 

  • آشنایی با نرم افزار و ابراز
  • طراحی خطی بر اساس رنگ و عکس
  • سایه پردازی لباس و بدن
  • جنسیت سازی
  • طراحی مو و چهره
  • پروژه بندی
  • میکس مدیا
  • رفع اشکال

برای شرکت در دوره دیجیتال پینت، لازم است که برنامه sketchbook  روی تبلت نصب شده و برای جلسه اول آماده باشد.