دوره کالکشن سازی و پورتفولیو
خانه » دپارتمان های آموزش طراحان مد » دپارتمان طراحی لباس » دوره کالکشن سازی و پورتفولیو
دوره کالکشن سازی و پورتفولیو، دورهای خلاقانه است که هنرجو در آن میآموزد که چگونه براساس روند طراحی لباس در بازار کار به خلق ایده و کالکشنسازی بپردازند. در طول این مسیر، که پیش نیاز آن دوره رنگ شناسی تخصصی لباس است هنرجو به ارائه کاکشنی شامل 7 لباس میپردازد که با توجه به نیاز بازار و جامعه هدف مورد نظر طراحی شده اند. این لباسهای میتواند مختص جنستهای مختلف، گروههای سنی گوناگون و.. باشد. به طور مثال در بحث پوشاک زنانه، لباس مهمانی، بارداری، خواب، سفر، ورزشی، کژوال و … میتوانند هر کدام انتخابی برای یک کالکشن محسوب شوند.
میتوان گفت کالکشن مجموعه لباسی شامل دو آیتم درونی با موضوعاتی همچون فرهنگ، اقتصاد، جغرافیا و بیرونی همانند رنگ، فرم، جنس پارچه و موضوعاتی از این دست خواهد بود. باید گفت که در مسیرطراحی این مجموعه، توجه به برندسازی، ترندهای روز و سایر منابع الهام برای هنرمند ضروری است.
پورتفولیو نیز آلبوم نهایی هنرمند و شامل تمام مسیری است که وی برای رسیدن به نقطه نهایی در ساخت کالکشن خود پیش میبرد و در آن روند کار وی به همراه سایر فعالیتهای پیشرویش به نمایش در خواهد آمد. معرفی هنرجو، انگیزه و اهداف وی از مهمترین بخشهای این آلبوم نهایی است.
-
ترم 3: کالکشن سازی و دوره مکمل اصول عکاسی و چیدمان پورتفولیو
تومان8.932.000 -
دوره کالکشن سازی و پورتفولیو – استاد حدیدی – آنلاین – شماره 1
تومان4.046.000دارای ظرفیت
-
کلاس کالکشن سازی و پورتفولیو – استاد حدیدی – حضوری – شماره 1
تومان4.046.000دارای ظرفیت
-
کلاس کالکشن سازی و پورتفولیو – استاد حدیدی – حضوری – شماره 2
تومان4.046.000دارای ظرفیت
عناوین مهم دوره کالکشن سازی و پورتفولیو
- خلاقیت
- کالکشنسازی
- برندهای مد
- پورتفولیو
- کانسپت
سرفصلهای دوره کالکشن سازی و پورتفولیو
- روند کار برندهای دنیا
- نحوه ساختن مود برد و شیوههای ایده گرفتن از آن (با در نظر گرفتن کاربرد لباسها)
- طراحی لباس با روش اسکمپر
- معرفی گروههای حاضر در برندها در طراحی خلاقانه با روش غیر مستقیم و دیتیلگیری
- چیدمان کالکشن
- رنگ کالکشن
- نحوه بستن کالکشن نهایی و هماهنگی پارچههای مرتبط
- آموزش طراحی پارچه در حد مقدماتی متناسب با نوع لباس طراحیشده در کالکشن
- آشنایی با سبکهای مختلف طراحی لباس
- تحلیل یک کالکشن از طراحان مطرح دنیا و سبک آنها با هدف شناخت طراحان برتر دنیا و سبک های مختلف لباس
- شناخت شیوهای طراحی برای تولیدیها با توجه به استانداردسازی
- آشنایی و انجام شیوههای مختلف طراحی برای تولیدیها با توجه به استانداردسازی و نیاز این مراکز
- پروژه نهایی شامل ارائه آلبوم خلاقانه دستی و یا نرم افزاری از کالکشن 7 تایی و صفحات کامل پورتفولیو و مودبورد و شیت نهایی از 2 عدد کار دوختهشده به همراه آثار اجرایی


اهداف دوره دوره کالکشن سازی و پورتفولیو
- آموزش ساخت مودبرد و پورتفولیو
- شیوه های ایده گرفتن از یک کانسپت
- آشنایی با روند مد در ایران و جهان
- کالکشنسازی و آموزش در خصوص تحلیل کالکشنهای برندهای جهان
تواناییهای هنرجو در پایان دوره
- در پایان دوره کالکشن سازی و پورتفولیو ، هنرجویان می توانند با ایده از یک موضوع کالکشن طراحی کنند.
- توانایی تحلیل کالکشن های لباس را خواهند داشت.
- نحوه ی هماهنگی رنگ و پارچه را در یک کالکشن یاد می گیرند.
- طراحی خود را وارد مرحله ی تولید و ارائه به بازار کار می نمایند.
- طراحی تجاری خود را شروع و با نام تجاری، لوگو، شناسنامه ی کار مشغول به فعالیت خواهند شد.


ضرورت شرکت در دوره
- ضرورت شرکت در دوره کالکشن سازی و پورتفولیو، یادگیری و مهارت در انسجام طراحی ها جهت تولید و راه اندازی برند شخصی است.
- ایجاد انگیزه بیشتر با کلاسهای کسب و کار در کنار کلاسهای طراحی لباس جهت ورود به بازار، ضمن آشنایی با روند مدهای جهانی و نیاز مشتریان داخلی لازم به نظر میرسد.