مشاوره رایگان

کالکشن بهار، تابستان 2022 دولچه و گابانا با تم زنان رنسانس

فهرست مطالب

دولچه و گابانا، مجموعه جدید خود  را در بهار و تابستان 2022 با تم زنان رنسانسی را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این آثار ظاهری رمانتیک و ترکیبی است که سبک‌ها و نگاهی تازه را با ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه می‌دهد. کالکشن رنسانس، گرایش به زیبایی‌شناسی جدیدی را عرضه خواهد کرد. تمایلی که بر تناسبات، حجم‌ها، پارچه‌ها و چاپ‌های جدید متمرکز شده است. این کالکشن با ترکیب و منطبق با هر کدام از موارد بالا، شخصیت‌های متعدد زنان را به شیوه خاص خود بیان می‌کند.

کالکشن رنسانس شامل انواع پیراهن، شلوار، دامن، بلوز، اکسسوری شامل صندل، زیورآلات، روسری، کیف، عینک و… است که به نحوی با تم رنسانس طراحی و ترکیب‌بندی شده اند. سادگی اشکال ترکیب‌شده با لایه‌های گرافیکی و پارچه های ظریف در یک هیجان سرمست‌کننده فرو رفته است.

ادغام بین فرهنگ‌ها و شیوه‌های چاپ از فضای رنسانسی گرفته می‌شود و رنسانس جدیدی را ایجاد می‌کند که از پارچه های پر جنب و جوش و طرح های گلدار تشکیل شده است. زیبایی مبتنی بر سادگی فرم‌ها همراه با پارچه های ظریف در این مجموعه به سطوح جدیدی از زیبایی ارتقا می‌یابد.

کالکشن بهار، تابستان 2022 دولچه و گابانا با تم زنان رنسانس طراحان مد

هویت برند دولچه و گابانا

برند دلچه و گابانا، استعداد خلاق و استادانه‌اش را با آمیختن زیبایی‌شناسی خاص خود با جزئیات روز به رخ می‌کشد. این برند به قطعات معاصر و در عین حال زنانه، مانند یک خیابان پر زرق و برق، هیجان می‌بخشد. این سبک آن‌ها، جدید، معتبر و غیر متعارف است. سبکی که اشکال جدیدی از ظرافت را بیان و خود را به عنوان روندی کلاسیک – مدرن و بر گرفته از محتوا و خلاقیت طنازانه ارائه می‌کند.

هویت قوی برند دولچه و گابانا طی سال‌ها بدون فراموش کردن ریشه‌های آن تکامل یافته است. سبکی غیرقابل انکار، که فصل به فصل، نوآوری قوی را با طعم مدیترانه‌ای یعنی همان منبع الهام خود ترکیب می کند. برندی که ماهیت آن در ویژگی‌های متضادش نهفته است.

موسسین برند دولچه و گابانا

دومنیکو دولچه و استفانو گابانا دو شریک تجاری و طراحان مد بسیار با استعداد هستند. استفانو گابانا در 14 نوامبر 1962 در میلان به دنیا آمد. او قبل از ورود به صنعت مد، به تحصیل در رشته گرافیک مشغول بود. دومنیکو دولچه نیز در 13 سپتامبر 1958 در نزدیکی پالرمو، سیسیل در Polizzi، Generosa متولد شد. خانواده دولچه صاحب یک تجارت نسبتاً کوچک پوشاک بودند، بنابراین او از کودکی در معرض این رشته قرار گرفت و از سنین کم در آن مشغول شد.

دومنیکو دولچه و استفانو گابانا تنها 5 سال قبل از شروع شراکت خود در یک کلوپ شبانه در میلان ایتالیا با یکدیگر آشنا شدند. در آن زمان هر دو برای طراح مد، جورجیو کورگیاری کار می‌کردند. آن‌ها چند سالی را به عنوان همکار گذراندند و در این مدت، رویای افتتاح خط تولید خود را در سر پروراندند.

کالکشن بهار، تابستان 2022 دولچه و گابانا با تم زنان رنسانس طراحان مد

شکل‌ گیری دولچه و گابانا

در نهایت، در سال 1982، آن‌ها با استعفا از شغل خود دست به کار شدند و یک استودیوی مشاوره طراحی مد مستقل تأسیس کردند. سه سال بعد، در سال 1985، آن‌ها سرمایه کافی برای راه‌اندازی برند لوکس جهانی که اکنون با نام دولچه و گابانا می‌شناسیم در اختیار داشتند.

پیوند کاری این زوج فورا جرقه نگرفت. دولچه پس از یک سال از این خانه مد استعفا داد. آن دو تنها زمانی دوباره با هم تماس گرفتند که استفانو به مکانی برای زندگی نیاز داشت و سپس با یکدیگر هم اتاقی شدند.

از آن لحظه به بعد، آن دو با هم ارتباط نزدیک داشتند. دولچه و گاباما در مسیر این نزدیکی، متوجه شدند که سبک‌های طراحی‌شان تا چه اندازه به هم پیوسته است. پس شروع به کشف پتانسیل مشترک خود کردند. بعد از این بود که با ایجاد طرح‌های مشترک، ساخت برندی را آغاز کردند که امروزه به نام Dolce & Gabbana شناخته می‌شود.

از همان ابتدا، برند دولچه و گابانا از یک گروه خاص از زنان قوی و با اعتماد به نفس سیسیلی تأثیر گرفت. دولچه که اهل سیسیل بود، با نفوذ سیسیلی بزرگ شده بود و به این سبک علاقه چندانی نداشت. زن سیسیلی در آن زمان، زنی قوی بود که نوار، پارچه ابریشمی و روسری به تن داشت. گابانا دولچه را متقاعد کرد که سبک سیسیلی چقدر قدرتمند و تأثیرگذار است و از آن لحظه به بعد آنها با تمرکز بر ویژگی‌های زنان سیسیلی طراحی کردند. شما می‌توانید این تأثیرپذیری قوی و مطمئن را در هر طراحی دولچه و گابانا بر سکوی ارائه، مشاهده کنید.

کالکشن بهار، تابستان 2022 دولچه و گابانا با تم زنان رنسانس طراحان مد
کالکشن بهار، تابستان 2022 دولچه و گابانا با تم زنان رنسانس طراحان مد

شخصیت‌های الهام‌بخش

دولچه و گابانا همچنین تحت تاثیر میوز‌های مورد علاقه‌شان به طراحی پرداختند. تعدادی از این الهه‌های موسیقی که این دو طراح از آن‌ها صحبت می‌کنند عبارت از سوفیا لورن، جینا لولوبریجیدا، مدونا و مونیکا ویتی هستند. زن مورد نظر دولچه و گابانا به تمام ویژگی‌ها و شخصیت‌های این الهه‌ها شباهت دارد. این زن ترکیبی از زیرپوش‌های زیبا و پر احساس را با خطوط مردانه و کراوات‌های جسورانه که همیشه با کفش‌های پاشنه بلند ست می‌شود، بر تن دارد.

این دو طراح با حداقل امکانات و بودجه کار خود را آغاز کردند. اولین مجموعه آن‌ها «زنان واقعی» نام گرفت؛ زیرا دو طراح جوان بودجه لازم برای استخدام مدل‌ها را نداشتند. بنابراین آن‌ها از دوستان نزدیک خود به عنوان مدل در این نمایشگاه بهره گرفتند. آن‌ها از ملحفه برای پرده استفاده کردند. دوستانشان نیز اکسسوری‌های شخصی خود را به جهت آراستن مدل‌ها در اختیار این زوج هنری قرار دادند.

در اولین نمایش، از دولچه و گابانا به دلیل سن بسیار کم آن‌ها به عنوان «پسران» یاد شد. این دو طراح از این مجموعه به بعد، در مسیر ستاره شدن قرار گرفتند. دولچه و گابانا سپس توسط مدونا برای طراحی تور دخترانه شو در سال 1993 انتخاب شدند. آن‌ها هنوز هم با هر مجموعه ای که منتشر می‌کنند، تأثیر چشمگیر سبک پرشور سیسیلی را به نمایش می‌گذارند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp