مشاوره رایگان

کتاب مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی

فهرست مطالب

مد می‌‍‌تواند در ارائه ماهیت واقعی فردیت درونی و بیرونی شما کمک کند. طراحی محصولات مد، در جامعه طراحی امروزی که به طور گستره‌ای به روز است، نیاز به طراحانی دارد که هوشیاری فراوان و روحیه نوآورانه‌ای داشته باشند. طراحی مفهومی بدون شک بیشترین سازگاری را با روند رو به توسعه طراحی دارد. کتاب مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی در راستای همین بخش از هنر طراحی لباس یعنی مد مفهومی نوشته شده است.

اهمیت موضوع کتاب کتاب مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی

واقعیت، تخیل، الهام، اصالت، تصادف، بدن… در طراحی مد، در هم تنیده شده‌اند. این اصطلاحات در مد مفهومی، با یکدیگر گفتگو می‌کنند، در حرکت هستند و یکدیگر را تعیین و توضیح می‌دهند. مد مفهومی و به ضرورت کلی هنر مفهومی، از موضوعاتی است که میان محققین و اهالی هنر مغفول مانده است و حوزه بکری محسوب می‌شود. به همین منظور این کتاب می‌تواند برای علاقمندان و فعالان حوزه هنر خصوصا طراحان لباس راهگشا باشد.

شیرین عابدینی راد، هنرمند و نویسنده کتاب

این کتاب به قلم شیرین عابدینی راد هنرمند ایرانی به تحریر درآمده است. این هنرمند در سال 1365 در شهر تبریز به دنیا آمد. عابدینی راد در زمینه گرافیک، نقاشی، طراحی مد و لباس، هنرهای مفهومی، اجر و … فعالیت کرده است. او که از شاگردان عباس کیارستمی محسوب می‌شود، سابقه همکاری با این هنرمند را نیز در کارنامه خود دارد. این هنرمند، از هنرهایی مانند اینستالیشن، هنر اجرا  و ویدئو آرت در ارائه آثار خود استفاده کرده است. او  در سال 2010 از سوی برند ایتالیایی بنتون برای همکاری تحقیقاتی دعوت شد. ارائه آثار در کشورهای مختلف از جمله فعالیت‌های او محسوب می‌شود.

محتوای کتاب مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی

پیشینه کاربرد لباس در هنرهای مفهومی بخشی از این کتاب را در بر می‌گیرد که در آن به بررسی لباس در تاریخ هنر، پیشینه لباس مفهومی، تاثیرات متقابل مد و هنر معاصر و هنر مفهومی و مد می‌پردازد. هنرمندان مفهومی با گرایش طراحی لباس بخش دیگری از این کتاب محسوب می‌شود که در آن به معرفی ربکا هورن، سیندی شرمن، ماریکو موری، یایویی کوساما، لوسی ارتا و وانسا بیکروفت پرداخته شده است. طراحان لباس مفهوم گرا شامل الکساندرا مک کویین، حسین چالایان، ری کاواموبو، مارتین مارگیلا، ویکتور و رلف و هلموت لانگ آخرین بخش از این کتاب محسوب می‌شود. کتاب مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی در چهار نوبت، از سوی انتشارات نظر به چاپ رسیده است.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp