مشاوره رایگان

استایل خیابانی

فهرست مطالب

مد و شهر به‌طور جدایی ناپذیری با یکدیگر مرتبط هستند، تا جایی که مد یک بخش ذاتی شهر محسوب می‌شود. عملکرد زندگی شهری و خود شهر نقش مهمی در مد ایفا کرده است. استایل خیابانی، جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد دارد. این موضوع، معمولاً بر روی لباس‌های غیررسمی و راحت مانند شلوار جین، تی‌شرت، کلاه بیسبال و کفش‌های کتانی متمرکز است.

مد خیابانی، از خیابان‌ها برخاسته است و عموما ریشه در فرهنگ پوشش جوانان دارد. این سبک، فقط یک نوع لباس‌پوشیدن نیست، بلکه در عوض، مجموعه‌ای از سبک های مختلف را پوشش می‌دهد که جوانان طرفداران آن هستند.

استایل و هویت فردی

استایل نوعی خودشناسی  و دارای مفهوم، بسیار پیچیده‌ای است زیرا ماه ها یا سال ها طول می‌کشد تا شکل پیدا کند. با گذشت زمان، سبک پوشش شما کاملاً تغییر می‌کند، اما یک هویت منحصر به فرد وجود دارد که درون آن رخنه کرده و مختص شما است. اینکه چه چیزی را چگونه می‌پوشید، با شما با هویت شخصی شما ارتباط تنگاتنگی دارد. انتخاب هر استایل، فضایی را ایجاد می‌کند که در آن هویت ها از طریق عمل لباس پوشیدن قابل کشف هستند.

 استایل خیابانی و مد

استایل خیابانی نوعی مد شخصی محسوب می‌شود. این نوع استایل، دربردارنده المان‌هایی است که از فردیت سرچشمه می‌گیرد اما هنوز هم بسیار مد روز و جالب توجه است. خلاقیت شخصی در این استایل حتی ممکن است برای دیگران بحث برانگیز باشد.

رویکرد «سبک خیابانی» به استایل و مد اغلب بر اساس فردگرایی است، نه اینکه صرفاً بر روندهای فعلی مد تمرکز کند. افراد با استفاده از روش‌های استایل خیابانی، هویت‌های چندگانه و مورد نظر خود را از سبک‌ها یا گرایش‌های خرده‌فرهنگی نشان می‌دهند. لباس‌های قدیمی پاره‌شده‌ یا آن کیف  ارزان و لباس‌هایی که از «خردفروشی» پایین جاده خریداری شده است در تلفیق با یکدیگر، اجرایی از استایل خیابانی هستند.

استایل خیابانی و مد سریع

استایل خیابانی یک جنبه فوق‌العاده رواج‌یابنده، فوری و اعتیادآور از مد است که بسیاری از روش‌های ساخت و مصرف مد را تغییر داده است. این ویژگی سریع آن را به اصطلاحِ مصرف‌گرایی نیز مرتبط می‌سازد. نکته ای که همیشه باید به خاطر داشته باشید این است که این سرعت، به معنای شلختگی نیست. با ترکیب‌بندی مناسب، می توانید در لباس‌های غیر رسمی نیز تمیز، شیک و مرتب به نظر برسید. همیشه لازم نیست کت بلیزر بپوشید تا شیک باشید. فقط یک ژاکت خنک را روی یک تی‌شرت و شلوار جین بیندازید و آماده هستید تا هر کجا که می‌روید  با طراوت به نظر بیایید. در این سبک، شیک به نظر رسیدن ساده و راحت است. فقط باید لباس های مناسب را کنار هم بچینید و با کمی دقت، برای آن روز آماده باشید.

مصادیق

لباس‌های خیابانی فقط محدود به دیده‌شدن در بین رپرها یا افراد مشهوری که در حال میل قهوه در باشگاه هستند، نمی‌شود.  عناصر سبک خیابانی به طور آزادانه با لوازم اداری یا لباس های شب شیک و جذاب، قابل ترکیب هستند. حتی برندهای کلاسیک لوکس مانند Chanel، Prada، Givenchy، Gucci، Dior و بسیاری دیگر، فصل به فصل، کفش‌های کتانی، ژاکت‌های گرمکن و شلوارهای ورزشی را در نمایش کالکشن‌های خود در نظر گرفته‌اند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp