مشاوره رایگان

آراز فضایلی از طراحی لباس تا تهران تایمز

فهرست مطالب

آراز فضایلی طراح لباس و سردبیر مجله تهران تایمز است. وی در 12 سالگی از ایران مهاجرت کرد و دبیرستان را در ونکور و ژنو به پایان رساند. این هنرمند در سال 2012 به راه‌اندازی وب‌ سایت تهران تایمز با محوریت مد و هنر ایرانی پرداخت. فضایلی دانش آموخته مدارس مد پارسونز و اسمد شهر پاریس است.

وب‌ سایت تهران تایمز

وب سایت تهران تایمز از سوی مجلات و رسانه‌هایی همچون وگ، گاردین و … به عنوان یکی از بهترین وب‌سایت‌های مرتبط با مد ایرانی معرفی شده است. این وب‌سایت عموما به معرفی هنرمندان جوان ایرانی، زنان موفق و خلاقیت‌های نوین مرتبط با مد و فشن می‌‍پردازد. تهران تایمز از زمان آغاز به کار خود، به دنبال این بوده است که مد خیابانی، سبک زندگی و فرهنگ پاپ ایران را بازنمایی کند. این وب‌سایت پس از شروع فعالیت، به سرعت به یک پدیده فرهنگی در داخل ایران تبدیل شد و به دلیل دیدگاه تازه‌اش، مورد استقبال و توجه مطبوعات غربی قرار گرفت.

تهران تایمز، مد را بیش از هرچیز بیانه‌ای برای ابراز فرهنگی و امری شخصی می‌داند. دست‌اندرکاران این وب سایت، به دنبال این هستند که ایرانیان از گوشه و کنار دنیا داستان‌های خود را بازگو کنند و روح در حال رشد نسل جدید را به تصویر بکشند. تهران تایمز ماموریت خود را نشان‌دادن ظرافت شیوه بیان مردم ایران می‌داند. این امر با به تصویر کشیدن یکی از جنبه‌های نادیده‌گرفته‌شده فرهنگ ایرانی یعنی مد و لباس برای آن‌ها رخ می‌دهد. وبسایت تهران تایمز دریچه‌ای به سوی مد و استایل خیابانی در ایران محسوب می‌شود.

آراز فضایلی و طراحی لباس

طراحی‌های آراز فضایلی اغلب بر زیبایی و سادگی در کنار استفاده از المان‌ها و نمادهای ایرانی متکی است. موفقیت چشمگیر تهران تایمز، هیچ‌گاه آراز را از پیگیری حرفه طراحی خود منحرف نکرد. او همیشه به دنبال ترکیب کردن المان‌های مد غربی با فرهنگ خاورمیانه بوده است. آراز فضایلی در سال 2016  آثارش را در سالن بزرگ هتلی در نزدیکی شانزه‌ لیزه، به نمایش گذاشت. آثار این نمایشگاه برگرفته از پوشش مردم در دوره قاجار با طراحی و نگاهی مدرن بود. طراحی‌های فضایلی همواره مملو از فولکلور و نمادهای ایرانی با زاویه‌ای مدرن و بازیگوش بوده است.

آراز فضایلی معتقد است که مردم ایران در هر وضعیت اقتصادی، به پوشش خود اهمیت می‌دهد . او می‌گوید که در ایران همه سعی دارند با توجه به بودجه‌شان، بهترین خیاط، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی را برای خود پیدا کنند.  سبک پوشش آراسته، شیک و التقاطی مردم در سفر وی به ایران برایش قابل توجه بود. سبکی که به نظر آراز مهجور مانده و اصلا به آن پرداخته نشده است.

نمونه آثار آراز فضایلی

فرنوش حمیدیان، مدل ایرانی در سال 2021 و در مراسم amfar، لباسی زرد با تزیینات فیروزه‌ای به طراحی آراز فضایلی به تن داشت. amfar، بنیاد تحقیقات ایدز، یک سازمان غیر انتفاعی بین‌المللی است. این سازمان به حمایت از تحقیقات ایدز، پیشگیری، آموزش روش‌های درمان و دفاع از سیاست‌های عمومی مرتبط با این بیماری می‌پردازد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp