دوره های جامع

دوره جامع رهبری در طراحی لباس، یکی از مهم‌ترین بخش های آموزشی موسسه طراحان مد محسوب می‌شود. این دوره، یک دوره کامل محسوب می‌شود که می‌تواند تمام نیازهای هنرجویان طراحی لباس را در بربگیرد. سرفصل های دوره جامع رهبری در طراحی لباس از طراحی فیگور تا الگو سازی و دوخت، تهیه کالکشن تا بوم کسب و کار را شامل می‌شود. هنرجویان در هر ترم (می‌تواند شامل یک یا دو درس باشد) به تدریج تمام نیازهای مورد نظر خود را آموزش خواهند دید. 

یکی از مهم ترین ویژگی های این دوره، هدایت هنرجو برای فراگیری طراحی لباس به صورت کاربردی است. این مهم به  صورت گنجاندن دروس تکمیلی در کنار درس های اصلی طراحی لباس در این دوره است. هنرجویان با فراگیری این موارد قادر خواهند بود که علاوه بر مهارت طراحی، به شناخت مباحث پیرامونی همچون الگوسازی، رنگ شناسی، پارچه شناسی، طراحی با نرم افزار و .. بپردازند. همچنین در ترم های پایانی، این هنرجویان به اصول کسب و کار، برندینگ و دیجیتال مارکتینگ این رشته آشنا خواهند شد.

دسته بندی و زمان بندی دوره جامع

دوره جامع رهبری در طراحی لباس، شامل سه قدم اول، پیشرو و نهایی است. این قدم ها، هر کدام شامل سه ترم و 5 دوره خواهد بود که جمعا 15 دوره را در برمی‌گیرد. دوره فوق تا انتها، یک سال و هشت ماه و 79 هفته را در برمی‌گیرد. برخی از دوره ها، به صورت حضوری و بعضی دیگر به شکل آنلاین برگزار می‌شود. قدم اول، شامل 54 جلسه و 8 ماه، قدم پیشرو، شامل 42 جلسه و 5 ماه و نیم و قدم نهایی در بردارنده 34 جلسه  و خواهد شد. دروس دوره جامع رهبری در طراحی لباس، به صورت عملی و  تنوری برگزار می‌شود. همه دروس این دوره با برگزاری ژوژمان نهایی پایان پیدا می‌کنند.

شرح دروس و ترم های دوره

همانطور که گفته شد، دوره جامع رهبری در طراحی لباس، شامل سه قدم اول، پیشرو و نهایی خواهد شد. هر سه قدم ذکر شده، سه ترم و پنج دوره را شامل می‌شوند. دروس به صورت متوالی و پیش نیاز برگزار می‌شود.

قدم اول (سه ترم و پنج دوره)

ترم اول: «پیش دوره طراحی لباس چیست» و «چگونه لباس را روی لباس طراحی کنیم» ترم اول از قدم اول را در برمی‌گیرند.

برخی سرفصل های پیش دوره طراحی لباس چیست

  1. طراحی پایه (شامل اشیاء و پارچه)
  2. مبانی پایه (در فشن شو ها)
  3. تاریخ هنر (در فشن شو ها)

برخی سرفصل های  دوره چگونه لباس را روی فیگور طراحی کنیم

  1. طراحی فیگور پایه
  2. طراحی اجزای لباس
  3. سایه روشن لباس

ترم دوم: «استایلینگ و سبک شناسی مد چیست» و «رنگ شناسی تخصصی مد به چه کار می‌آید» ترم دوم قدم اول را شامل می‌شوند.

برخی سرفصل های دوره استایلینگ و سبک شناسی مد چیست

  1. انواع سبک ها
  2. طراحی اجزای لباس
  3. سایه روشن لباس

برخی سرفصل های دوره رنگ شناسی تخصصی مد به چه کار می‌آید

  1. آشنایی با انواع همنشینی رنگ در لباس
  2. مبانی رنگ شناسی و روانشناسی رنگ
  3. طراحی با انواع تکنیک های رنگ آمیزی

ترم سوم: این ترم، فقط شامل یک دوره است که «الگوسازی و دوخت پایه» را در برمی‌گیرد.

برخی سرفصل های دوره الگو سازی و دوخت پایه

  1. آشنایی با ماشین آلات دوخت
  2. طراحی الگوهای پایه دامن، بالا تنه و شلوار با دوخت نمونه
  3. مدل سازی های پایه روی الگو و دوخت

برای مطالعه بیشتر درباره  استایلینگ و همچنین رنگ شناسی تخصصی لباس بر روی لینک ها کلیک کنید

قدم پیشرو (سه ترم و پنج دوره)

ترم اول: این ترم شامل دو دوره «پارچه شناسی» و « نرم افزار طراحی لباس» شامل ایلاستریتور یا کلو تری دی خواهد بود.

برخی سرفصل های دوره پارچه شناسی

  1. شناخت الیاف و تنوری بافت پارچه
  2. مشاهده پارچه ها به صورت عملی در بازار
  3. گرفتن کالیته و هماهنگ کردن آن با پارچه

برخی سرفصل های دوره نرم افزار طراحی لباس

  1. اصول کار با نرم افزار برای طراحی لباس
  2. کار با ابزارهای مختلف طراحی
  3. پیاده سازی طرح های کالکشن در نرم افزار

ترم دوم: این ترم نیز شامل دو دوره است. دوره اول «کالکشن سازی لباس چیست» و دوره دوم « اصول عکاسی و چیدمان پورتفولیو» را در برمی‌گیرد.

برخی سرفصل های کالکشن سازی لباس چیست

  1. اصول کالکشن سازی و مد
  2. اصول کالکشن صنعتی
  3. طراحی کالکشن خلاقانه

برخی سرفصل های اصول عکاسی و چیدمان پورتفولیو

  1. پورتفولیو چیست
  2. شیوه عکاسی و چیدمان پورتفولیو به چه صورت باید باشد
  3. کاربردهای پورتفولیو چیست

ترم سوم: این ترم دارای یک درس و شامل الگوسازی با نرم افزار جمینی خواهد شد.

برخی سرفصل های دوره الگو سازی با نرم افزار جمینی

  1. آشنایی با نرم افزار
  2. طراحی الگوهای پایه با نرم افزار
  3. مدل سازی و چیدمان نهایی در نرم افزار

بر روی کلمه کالکشن سازی و پورتفولیو کلیک کنید و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید

قدم نهایی (سه ترم و پنج دوره)

ترم اول: شامل دو دوره «بوم کسب و کار مد و لباس چیست» و «استراتژی در راه اندازی کسب و کار» می‌شود

برخی سرفصل های بوم کسب و کار مد و لباس چیست

  1. آشنایی با ستون های 9 گانه بوم کسب و کار
  2. پیاده سازی اصول طراحی لباس در بوم کسب و کار
  3. ارائه پروژه نهایی

برخی سرفصل های استراتژی در راه اندازی کسب و کار

  1. طراحی استراتژی مناسب برای کسب و کار هدف
  2. پیاده سازی اصول اولیه در استراتژی کسب و کار مد
  3. پروژه نهایی

ترم دوم: شامل دو دوره «دیجیتال مارکتینگ در مد» و «تکنولوژی مد در فضای متاورس» خواهد بود.

برخی سرفصل های دیجیتال مارکتینگ در مد

  1. شناخت شبکه های اجتماعی پر کاربرد و عرصه مد
  2. اصول کار با سیایت و سئو
  3. پیاده سازی کار در پروژه نهایی

برخی سرفصل های تکنولوژی مد در فضای متاورس

  1. آشنایی با فضای متاورس و NFT
  2. اصول طراحی در فضای متاورس برای آواتار
  3. اجرای پروژه نهایی

ترم سوم: این ترم تنها یک دوره بازاریابی و فروش را در برمی‌گیرد.

برخی سرفصل های بازاریابی و فروش

  1. اصول بازاریابی
  2. شیوه های فروش محصول به مشتری خاص
  3. فروش نهایی محصول با قیمت تمام شده

اگر شما هم علاقمند به شرکت در دوره جامع رهبری در طراحی لباس هستید، به لینک های ثبت نام هر قدم مراجعه کنید. در این لینک ها می توانید هر قدم را به صورت یکجا و یا ترم به ترم تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید.