مشاوره رایگان

ششمین دوره دو سالانه کن تکستایل

فهرست مطالب

کن تکستایل، رقابتی هنری در حوزه طراحی پارچه است که ششمین دوره خود را برگزار خواهد کرد. این مسابقه از همه هنرمندان ملی و بین المللی دعوت می‌کند تا آثار هنری خود را برای انتخاب به نمایشگاه بین المللی (رقابتی) ارائه دهند. ششمین دوره کن تکستایل با دوسالانه هنر نساجی معاصر، که در شهر گیمارش پرتغال برگزار می‌شود، ادغام شده‌است. کن تکستایل، با هدف همکاری و تقریب بین گلدوزی گیماراس و صنعت نساجی با هنر نساجی معاصر برگزار خواهد شد.

هدف برگزاری و ویژگی آثار

این دوسالانه هنرمندان ملی و بین‌المللی را برای برگزاری اقامتگاهای هنری با هدف خلق و تولید آثار با مفهوم پیشنهادی فرا می‌خواند. پروپوزال‌ها و آثار هنری ارسال شده برای مسابقه باید حول عنصر نساجی، مفهوم، موضوع، تکنیک‌ها یا مواد مرتبط با آن شکل گرفته باشد. خلاقیت، اصالت و شایستگی فنی از ویژگی‌های دیگر مورد نظر برگزار‌کنندگان برای آثار ارسالی عنوان شده‌است. شرکت در این مسابقه رایگان است و تمام هنرمندان بالای 18 سال می‌توانند در آن شرکت کنند.

بخش اساسی فعالیت دوسالانه در سال 2022، بر توجه به پارچه در بستر هنر معاصر و بازتابی از بحث‌ها، پروژه‌ها، ایده‌های مرتبط با آن متمرکز است. این رقابت در تاریخ 3 سپتامبر الی 30 اکتبر 2022 برگزار می‌شود. هیئت داوران این دوره، متشکل از لالا دی دیوس (کیوریتور و مدرس نساجی)، یانیس جفریس (استاد هنرهای تجسمی)، مونیکا گراسینه زالت (هنرمند و متصدی نساجی)، اورنزیو سانتی (مدرس و هنرمند نساجی) و کلودیا ملو هستند.

جوایز بیینال کن تکستایل

نمایشگاه بین‌المللی رقابتی با 50 اثر هنری از 50 هنرمند تشکیل می‌شود. همچنین ۲ اثر هنری برای اجرا در فضای باز (فضای عمومی) پذیرفته و انتخاب خواهند شد. هیئت داوران در افتتاحیه دوسالانه یک جایزه  به ارزش 6000 یورو (شش هزار یورو) و جوایز افتخاری اعطا خواهند کرد. همچنین این امکان وجود دارد که 50 اثر نمایشگاه بین‌المللی در طول دوسالانه برای جایزه ATP Acquisition و جایزه ASM Acquisition به مبلغ دو هزار و پانصد یورو انتخاب شوند.

امکانات بیبنال برای شرکت‌کنندگان

دوسالانه اقامت هنرمندان را در طول مدت اقامت – حداکثر 40 روز – (مسکن، غذا و سفرهای محلی) تضمین می کند. همچنین کن تکستایل، به تخصیص هزینه‌ای به مبلغ پانصد یورو به هر هنرمند در مدت اقامت می‌پردازد. دوسالانه تامین تمام شرایط فنی، مواد لازم و همچنین نظارت بر اجرای آثار توسط کارشناسی هنری را بر عهده خواهد داشت. مسئولیت سفر بر عهده خود هنرمندان است.

علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به نشانی سایت دوسالانه کن تکستایل مراجعه کنند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

از طریق تلگرام
از طریق واتساپ
از طریق ایمیل
از طریق توییتر

درج کامنت موجب ارتقاء سطح کیفیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشگاه طراحی لباس طراحان مد
ارسال از طریق WhatsApp